פעילויות לקטנטנים

דמייני לך עולם מקביל, עולם בו כל ילד הוא עולם ומלואו, לכל ילד יש מקום, עולם בלי שיפוט וללא תוויות, כזה שמקבלים בו תמיכה מלאה בקשיים והעצמה של היכולות. עולם שמציע למידה בהנאה, חיבור חברתי, הגשמת מטרות וחיבוק רגשי לכל אחד. עולם בו לכל קושי יש פתרון וכל בעיה היא הזדמנות לצמיחה. דמייני עולם בו […]

קרא עוד ←

אמנות (מיומנות) הקריאה

יכולת הקריאה הינה מיומנות למידה בסיסית. במהלך ניסיוני בעבודה עם ילדים נתקלתי רבות בתלמידים, שהוריהם פנו אלי כדי לעזור להם בהבנת הנקרא. מיד בדקות הראשונות של השיעור הראשון זיהיתי שהקושי הוא בקריאה. ילד שאינו יודע לקרא במדויק לא יוכל להבין את שקרא! אחד החסמים ללמידה הוא פספוס שלב. זה בא לידי ביטוי בעיקר בהבנת הנקרא. […]

קרא עוד ←

תקשורת בינאישית – סוד האושר

לא אתם לא טועים. המאמר הוא על תקשורת בינאישית, אך מחקרים רבים הוכיחו כי הנוסחא לאושר היא מערכות יחסים טובות. שלמה המלך, החכם באדם אמר: "טוֹבִים הַשְּׁנַיִם, מִן-הָאֶחָד: אֲשֶׁר יֵשׁ-לָהֶם שָׂכָר טוֹב, בַּעֲמָלָם." (קהלת , ד', ט'). האדם אינו חי לבדו בעולם, ועל כן מערכות יחסים הן חלק בלתי נפרד מחייו: יחסי הורה-ילד, יחסים בין […]

קרא עוד ←

קשב וריכוז האמנם?

קשב וריכוז האמנם? כהורים מודאגים ואוהבים אנחנו מחפשים את הפתרונות הכי טובים עבור הילדים שלנו. במסגרות הלימוד מדווחים שקשה להם, הם ה"מפריעים". הסביבה, שלא מצליחה להתמודד איתם , רוצה לעזור ומציעה אבחונים שנותנים "שם" לקשיים, ויותר מכך, מציעים תרופות כפתרון. תרופות נותנים למי שחולה. אני שואלת אתכם האם זו מחלה? כל כך הרבה ילדים בשנים […]

קרא עוד ←