חוגים בחיוך

חוג “מעגלי תקשורת

מיומנויות התקשורת כוללות כישורים רבים: היכולת להיות קשובים, לעמוד מול אנשים בנוחות ובביטחון, להתרכז אך ורק במעביר התקשורת ולנטרל הפרעות סביבתיות, להעביר מסר ברור, להתעניין במי שמעביר לך תקשורת, לדעת איך להתמודד עם קבלת תקשורת פוגעת ובכך למנוע כעסים מיותרים והתקפי זעם, ועוד…

נשמע לכם מוכר? אלו בעצם חלק מהסימנים המגדירים “הפרעת קשב וריכוז”. יש ילדים שיש להם מיומנויות תקשורת גבוהות ויש כאלה שפחות, אך בהחלט ניתן לשפר אותן על ידי אימון ותרגול לפני שממהרים להדביק “תוויות” ולתת תרופות לילדים שלכם.   ניתן לשפר את היכולות הללו ללא צורך במתן חומרים כימיים לילדינו. תרופות ה”פלא” למיניהן: ריטלין ונגזרותיה יכולות לפתור את הבעיות למספר שעות, אך לא יכולות להעלים אותן ובוודאי לא מלמדות את ילדיכם להתמודד איתן.

כמו בכל דבר בחיים , כדי להצליח לתקשר צריך לדעת לתקשר. ידע ותרגול מביא להצלחות. בתכנית זו, הילדים ילמדו תרגילים שונים שמטרתם לשפר כל אחד ואחד מהכישורים הללו, ובכך ישפרו את מיומנויות התקשורת והכישורים החברתיים שלהם. הילדים ילמדו לשחרר דפוסי התנהגות שליליים, המובילים לתקשורת מרחיקה, וירכשו במקומן דפוסי התנהגות חיוביים, המובילים לתקשורת מקרבת.

בעולם שבו אנחנו מתקשרים פחות ופחות עם בני אדם ויותר עם מסכים של טלפון, מחשב, טלוויזיה או כל מסך אחר שהמציאו, היכולת לתקשר עם הסביבה נפגעת יותר ויותר ועל כן חשוב לתרגל ולשפר יכולת זו . ילדכם אינו מסתדר בבית ספר? נעלב בקלות יתר? חסר ביטחון? “פתיל קצר”? תגובות קיצוניות עד כדי איבוד שליטה ואלימות?

קושי להקשיב ולהתרכז? מריבות בלתי פוסקות בין האחים? כל אלה ועוד הן בעיות הקשורות לתקשורת. בתכנית זו, הילדים יקבלו את כל הידע והכלים הדרושים להם כדי לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם, במטרה להצליח להסתדר טוב יותר עם הסביבה ולחיות חיים טובי היכולת של הילדים להסתדר בחברה תלויה ברובה במיומנויות התקשורת שלהם.

מיומנויות התקשורת כוללות כישורים רבים: היכולת להיות קשובים, לעמוד מול אנשים בנוחות ובביטחון, להתרכז אך ורק במעביר התקשורת ולנטרל הפרעות סביבתיות, להעביר מסר ברור, להתעניין במי שמעביר לך תקשורת, לדעת איך להתמודד עם קבלת תקשורת פוגעת ובכך למנוע כעסים מיותרים והתקפי זעם, ועוד. נשמע לכם מוכר? אלו בעצם חלק מהסימנים המגדירים “הפרעת קשב וריכוז”.

יש ילדים שיש להם מיומנויות תקשורת גבוהות ויש כאלה שפחות, אך בהחלט ניתן לשפר אותן על ידי אימון ותרגול לפני שממהרים להדביק “תוויות” ולתת תרופות לילדים שלכם.  ניתן לשפר את היכולות הללו ללא צורך במתן חומרים כימיים לילדינו. תרופות ה”פלא” למיניהן: ריטלין ונגזרותיה יכולות לפתור את הבעיות למספר שעות, אך לא יכולות להעלים אותן ובוודאי לא מלמדות את ילדיכם להתמודד איתן. כמו בכל דבר בחיים , כדי להצליח לתקשר צריך לדעת לתקשר.

ידע ותרגול מביא להצלחות.

בתכנית זו, הילדים ילמדו תרגילים שונים שמטרתם לשפר כל אחד ואחד מהכישורים הללו, ובכך ישפרו את מיומנויות התקשורת והכישורים החברתיים שלהם. הילדים ילמדו לשחרר דפוסי התנהגות שליליים, המובילים לתקשורת מרחיקה, וירכשו במקומן דפוסי התנהגות חיוביים, המובילים לתקשורת מקרבת. בעולם שבו אנחנו מתקשרים פחות ופחות עם בני אדם ויותר עם מסכים של טלפון, מחשב, טלוויזיה או כל מסך אחר שהמציאו, היכולת לתקשר עם הסביבה נפגעת יותר ויותר ועל כן חשוב לתרגל ולשפר יכולת זו .ילדכם אינו מסתדר בבית ספר? נעלב בקלות יתר? חסר ביטחון? “פתיל קצר”? תגובות קיצוניות עד כדי איבוד שליטה ואלימות? קושי להקשיב ולהתרכז? מריבות בלתי פוסקות בין האחים? כל אלה ועוד הן בעיות הקשורות לתקשורת.

בתכנית זו, הילדים יקבלו את כל הידע והכלים הדרושים להם כדי לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם, במטרה להצליח להסתדר טוב יותר עם הסביבה ולחיות חיים טובים יותר.

 

10  מפגשים לחוג / 60 דק’ כל מפגש המתקיים פעם בשבוע / לפי קבוצות גיל / קבוצות מצומצמות של עד 10 משתתפים ליחס אישי

 

נעים להכיר

שמי מיכל אמטנאני, נשואה לתומר ואמא לארבעה ילדים. עם בני הבכור זכיתי להכיר לראשונה את ההגדרה של “מופרע קשב וריכוז” ומיד אחריו כולם המשיכו ב”מסורת”.

אני באופן אישי, מעדיפה לקרא לזה “הפרעת קצב.

תוכן אחרון

לתקן את ה״מקולקל״

הביטוי ‘הוראה מתקנת’ חוטא למטרה במהותו, הרי אין שום דבר מקולקל שדורש תיקון אז מדוע ילדים צריכים לקבל את התחושה שמשהו אצלם “מקולקל”? הביטוי הנכון והראוי

קרא עוד »

אמנות (מיומנות) הקריאה

יכולת הקריאה הינה מיומנות למידה בסיסית. במהלך ניסיוני בעבודה עם ילדים נתקלתי רבות בתלמידים, שהוריהם פנו אלי כדי לעזור להם בהבנת הנקרא. מיד בדקות הראשונות

קרא עוד »

עקבו אחרינו

הוידיאו השבועי

יצירת קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן