קורס הכשרת מאמנים לילדים ונוער בשיטת חיוך, מותאם למורים וגננות בשנת שבתון

איזה כיף לך! בקרוב גם את יוצאת לחופש. יש לך תכניות לחופש?

חופש זו הזדמנות לנוח, למלא מצברים, לחדש כוחות ולחזור בשנה הבאה רעננה יותר. חופש זו גם הזדמנות לעבור תהליך מקצועי ואישי, ללמוד להכניס שמחה לחייך, להחזיר את האנרגיה ואת השמחה שאולי הלכה קצת לאיבוד. 

 

להיות מורה במערכת החינוך הפורמלית זו שליחות שמהולה בלא מעט אתגרים. לא מעט פעמים נדמה שהמורה הוא שצריך לרצות את כולם: מצד אחד יש את התלמידים, מצד שני יש את ההורים ומצד שלישי יש את הציפיות של ההנהלה והמערכת. המורה הוא ה”שוקולד” שבסנדוויץ’  – תמיד באמצע.

 

אז איך מתמודדים עם מצבים שכל כך הרבה אחריות מוטלת עליך? כיצד שומרים על שלווה, איזון ורוגע? האם זהו ידע שנרכש בלימודי ההוראה?  יש לך הזדמנות להעשיר את ארגז הכלים האישי והמקצועי שלך בדרכי התמודדות נוספות מול ההורים, מול התלמידים ומול המערכת. 

מחנך היום הוא סוג של “מטפל”: הוא נדרש לטפל במגוון רחב של ילדים עם צרכים מיוחדים, רגשיים, לימודיים והתנהגותיים. תפקידו של המחנך בשנות ה- 2000 הוא לדעת לתת מענה לצרכים המיוחדים הללו גם בכתה רגילה.

נפתחות בספטמבר קבוצות בוקר וערב, 10 מפגשים שבועיים מסלול מיוחד של 10 מפגשים למורות וגננות בשנת שבתון

 קורס בוקר: מתחילים ביום ד , 18.09.2019, בין השעות: 10:00-13:00

קורס ערב: מתחילים יום א, 22.9.2019 בין השעות : 18:30-21:30  .

המפגשים יתקיימו במרכז חיוך – קפלן 15 פתח תקווה מול שניידר השאירו פרטים ונחזור אליכם בחיוך. מחיר מיוחד בהרשמה מוקדמת עד 08.08 !!!

על התכנית

תכנית להכשרת מאמנים לילדים ונוער בשיטת חיוך, מתבססת על מודלים להקניית מיומנויות למידה ולחיים בכלל, מתוך הפסיכולוגיה החיובית, מודלים תודעתיים ושיטות חינוך מעודכנות ומודרניות. נק’ ההנחה בה דוגלת השיטה היא שבכל רגע נתון ניתן לעשות שינוי בחינוך ולהתפתח וניתן להתאים את החינוך לילד ולא את הילד לחינוך. 

למי מתאימה התכנית?

התכנית מיועדת למורים, מורים בשנת שבתון, יועצים חינוכיים, שרוצים ללמוד שיטה חדשה עם ערך משמעותי לעבודה עם ילדים ונוער, כאלו שהחינוך הוא בנשמתם ורוצים לקבל כלים איך להתמודד עם קשיי היום יום בכתה וליצור תקשורת ואוירה טובה יותר עם התלמידים. אוירה טובה מוכחת כמניעה לפעולה, מגדילה מוטיבציה ומייצרת הצלחות.

 

מדריכות הורים שרוצות להרחיב את היצע השירותים, להתמחות בעבודה עם ילדים ונוער ועבודה מול הורים לילדים בגילאי בית ספר. מורי דרך בנשמה שרוצים לרכוש מקצוע מתגמל בזמן קצר, ללמד ולאמן ילדים ונוער ולקבל כלים כיצד לשפר את אווירת הלימודים בכתה ולהתאים אותה למאה ה 21. הורים שרוצים לקבל כלים איך להתמודד עם אתגרי היומיום בהורות שלהם, איך לעלות את המוטיבציה ולהפוך את הלמידה לעצמאית תוך מימוש הפוטנציאל הטמון בכל ילד בהנאה רבה. התכנית מועברת במרכז חיוך בסביבה אינטראקטיבית, מיוחדת ומעוררת השראה.

ממליצים

נרשמתי לקורס מאמנים בחיוך מתוך מטרה להמשיך את ההתפתחות האישית שלי בתחום החינוך (מורה לחינוך מיוחד). הקורס מגוון ומעשיר, נותן כלים בתחום התקשורת עם הורים וילדים, נותן כלים ללמידה מגוונת, כלים להתמודדות עם התנגדויות בלמידה, תחושות ורגשות.
ממליצה בחום!

בשבילי שיטת חיוך זו הבחירה ללמוד לא מתוך הכרח אלא מרצון. סיימתי  תואר ראשון במסלול הדו חוגי במדעי החברה והרוח. בנוסף, יש לי ניסיון של כמה שנים במערכת החינוך, החל מהיותי בת שירות ועד לתפקידים חינוכיים שונים הכוללים הדרכה והוראה. כיום אני עובדת כסייעת המשלבת תלמידי חינוך מיוחד בעלי תפקוד גבוה בכיתות רגילות ומשמשת כמתווכת, הן מבחינה תקשורתית והן מבחינה לימודית. ראיתי כי לעיתים שיטת הלימוד הנהוגה במערכת החינוך אינה מותאמת לכל אחד. הילדים נתקלים לעיתים בקשיים ולא תמיד יש להם את הכלים הנכונים להתמודדות, לכן חיפשתי תחום בו ישנו שילוב בין הניסיון הטיפולי והחינוכי שלי , כך הגעתי למרכז חיוך. בתור מנחה בשיטת חיוך יש לי את האפשרות להתאים את תהליך הלמידה או את התהליך ההתנהגותי לילד/ה שמגיעים אליי כך שיחוו הצלחות. ההצלחה חשובה לא רק לשם הציון אלא לבניית הביטחון כאדם בוגר, אופטימי, עצמאי השואף לבחון את גבול היכולת שלו (: בשנה האחרונה מלווה עשרות תלמידים במרכז חיוך להצלחות

לימודיות וחברתיות ומאמנת אותם בעיקר לאהוב את עצמם ולחייך.

שיטת חיוך עבורי זו בחירה מודעת להתחיל לבחור לראות את חצי הכוס המלאה בחיים. בתור הורה לשלושה מדהימים, מטפלת רגשית ומנחה בשיטת לחיות וללמוד בחיוך, אני מבחינה איך הכלים שמקנה השיטה מאפשרים לילדים ומבוגרים כאחד, להפסיק לחשוש מתקופת בית הספר, המורות ושיעורי הבית ולהתחיל ליהנות מתהליך רכישת הידע. בעיני, עלינו לשאוף ללמוד משהו חדש מידי יום ביומו! הקניית מיומנויות תקשורת ולמידה חיוביות לדור הבא כבר בגילאים צעירים, תוביל אותם להיות מבוגרים מוצלחים, מסופקים ומאושרים יותר. אליזבת היא גם בעלת חברה לייעוץ לפיתוח סטארטאפים – מתמחה בליווי תהליכי קבלת החלטות בארגונים. אימון עסקי ואישי למנהלים.

סילבוס קורס

מפגש ראשון: מבוא לשיטת חיוך: הקניית ערכי השיטה והבנת מתווה הקורס כולו.

 

מפגש שני:  הכשרת תכנית “ללמוד בחיוך” – התכנית מעבירה אסטרטגיית למידה שונה וייחודית המקנה ללומד את המיומנות והיכולת ללמוד ולהבין לחלוטין כל נושא שיבחרו (חשבון, שפה, הבנת הנקרא ועוד), תוך הנאה ושמירה על ההתלהבות במהלך הלמידה.אסטרטגיית הלמידה מבוססת על ארבעה חסמים עיקריים בלמידה, שעוצרים את הילדים מלהתקדם לעבר ההצלחה. התכנית עצמה תעזור גם לכם ללמוד כל חומר לימודי שתרצו, זו גם הסיבה שאנחנו מתחילים בתכנית זו.

 

– מפגש שלישי + רביעי: הכשרת תכנית “לתקשר בחיוך” -תכנית מיומנויות תקשורת המשפרת קשב וריכוז ומלמדת להיות “כאן ועכשיו” ולהתרכז רק במעביר המסר ללא הפרעות סביבתיות, משפרת בטחון עצמי ועמידה בנוחות מול האחר, משפרת מערכות יחסים ותקשורת עם הסביבה.  בתכנית זו אתם תקבלו את כל הידע והכלים הדרושים עבור הילדים כדי לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם, במטרה להצליח להסתדר טוב יותר עם הסביבה ולחיות חיים טובים יותר. התכנית כוללת ידע תאורטי ותרגול פרקטי. ידע ותרגול מביא להצלחות.המפגש יסייע גם לכם להשיג כל דבר שתרצו ולהפוך את החלום שלכם להגשמה. מיומנויות תקשורת גבוהות הן המפתח להשיג כל מטרה שנרצה בחיים.

 

מפגש חמישי + שישי: הכשרת תכנית “לחיות בחיוך” – תכנית התנהגותית שמתמקדת בהשגת מטרות. התכנית מותאמת לילדים עם קשיי התנהגות ומוטיבציה נמוכה לעשייה. התוכנית מחוללת שינויים בחייהם, לא תאמינו איזה שינוי היא תעשה לכן בחיים! המטרה של כולם, מבוגר כילד, היא: להצליח בחיים, להסתדר עם הסביבה, להרגיש שייכות ובטחון, להיות מאושרים ולחיות חיים הכי טובים שאפשר. בתכנית זו הילדים יקבלו כלים כיצד לעשות בחירות נכונות עבורם ועבור הסביבה שלהם, ילמדו להבחין בין טוב לרע, ילמדו לעצור לפני מעשה ולקחת אחריות. התכנית משפרת את האווירה בבית, את היחסים של הילד עם הסביבה שלו (חברים, הורים, אחים, מורים), את התפקוד העצמאי של הילד, את המוטיבציה של הילד להתאמץ כדי להשיג מטרות בחיים ומקטינה את בחירותיו האימפולסיביות.

 

עבודה מול הורים –מפגש שביעי:  כדי שהשינוי יושלם במלואו עלינו לרתום את ההורים לתהליך. שפהמשותפת היא המפתח לתקשורת, השגת מטרות משותפות ותיאום ציפיות מיטבי בין הורה לילד. ההורה לא מתקן את הילד אלא נותן לו את הכלים להתמודד עם כל מצב בחיים. תפקיד ההורה הוא להורות את הדרך ותפקידנו, להסב את תשומת ליבו למקום שבו הוא צריך ללמוד לקחת אחריות. הטעויות הנפוצות שהורים עושים: הפחתת ערך, כוחן של מילים, תיוגים, השוואות, חוסר יכולת או רצון בתיווך בין המערכת הפורמלית ועוד. נלמד איך לעשות זאת מול ההורים.

 

מפגש שמיני: מפגש פרקטיקום – השלמה ותרגול

מפגש תשיעי: קשב וריכוז האמנם? מדינה שלמה בהפרעה, שנייה לפני שרצים לאבחונים – הגדרות, אבחנות תיוגים ומה שבניהם – תכירו את הצד החיובי שב”הפרעה”, תקבלו הצצה אל העולם הקסום של הילדים בצל ה”הפרעה”, ובעיקר תקבלו כלים  פרקטיים אלטרנטיביים לשיפור הקשב והריכוז שלו . קשיי קשב וריכוז זה הרבה מעבר לכן/לא ריטלין – בואו נדבר על זה.

 

משחוק –  מפגש 10: “כי החיים זה משחק ילדים” – משחקי פוקר? כמעט! המשחק כמניע עיקרי למוטיבציה – תשמחו להכיר משחקים יעילים לתהליך האימון והלמידה של הילדים. שיפור הזיכרון, שיפור מיומנויות חשיבה, שיפור מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת. בואו נשחק יחד, כי החיים הם משחק ילדים! במפגש זה אנחנו בעיקר נשחק, נטפל בשחיקה דרך משחק ונחזיר לכם את ההתלהבות וההנאה מהדרך.

דרישות הקורס

דרישות התכנית: נוכחות 80 / ביצוע מטלות / תעודה גמר לעומדות בדרישות התכנית תוענק תעודה מטעם מרכז חיוך- מרכז ידע וכלים לחינוך, תעודת מאמנת ומדריכה לילדים ונוער בשיטת חיוך.

מוכר כקוד מוסד 2524*

 

 

ליצירת קשר נא השאירו פרטים