קשב וריכוז האמנם?

קשב וריכוז האמנם?

כהורים מודאגים ואוהבים אנחנו מחפשים את הפתרונות הכי טובים עבור הילדים שלנו.

במסגרות הלימוד מדווחים שקשה להם, הם ה”מפריעים”. הסביבה, שלא מצליחה להתמודד איתם , רוצה לעזור ומציעה אבחונים שנותנים “שם” לקשיים, ויותר מכך, מציעים תרופות כפתרון.

תרופות נותנים למי שחולה. אני שואלת אתכם האם זו מחלה?

כל כך הרבה ילדים בשנים האחרונות מופנים לאבחונים. הסיבה לכך: חוסר ידע וכלים בתחום החינוך. אנו במרכז חיוך מאמינים שכל ילד יכול לחוות הצלחות אם רק יקבל את הידע והכלים המתאימים.

רבים לפניי כבר דנו בסוגיה: בעד או נגד תרופה כימית.

אני לא יודעת לומר לכם באופן מוחלט מה נכון ומה פחות. אני יודעת מה אבחר עבור ילדיי.

ההגדרה של קשב וריכוז היא היכולת להקשיב ולהתרכז, בעצם, להאזין ולהתמקד בתשומת לב. אם ילד לא מקשיב ולא מתרכז בלימודים יכולות להיות לכך הרבה סיבות. לא חייבים למהר ולהתייחס לדבר כמחלה. גם לי קשה להקשיב ולהתרכז כאשר הילדים שלי פונים אלי במקביל, או כשיש רעשים מסביב, או אפילו סתם כשהמחשבות שלי נודדות למקום אחר בלי סיבה. תאמינו לי אין לי שום “הפרעה”.

אל תמהרו לתת להם כדור לשנות את מה שהם, לדכא את התכונות החיוביות שלהם.

הם מלאי שמחת חיים, מנהיגים, כריזמטיים, יצירתיים, אמנים, מהירי מחשבה – הם לא חולים!

יש ילדים שיותר קל להם להקשיב ולהתרכז גם כשיש הפרעות מסביב, שיודעים לבחור ולהתאמץ גם כשהשיעור פחות מעניין, שמצליחים בבחינות, שיודעים לומר את הדברים הנכונים בצורה הנכונה, שיודעים להבחין בין טוב לרע ולהתרחק מ”צרות”.   אך גם לאלו שקצת קשה יותר אל דאגה, כל אלו הן יכולות נרכשות וניתן לשפר אותן, ולא על ידי כדורים.

מלבד העובדה שהחומרים הפעילים בכדור יכולים לעתים להזיק יותר מאשר להועיל, מתן הכדור לילד גורמת לו להרגיש שהצלחתו תלויה בכדור. ההורים, בעצם מתן הכדור לילד מלמדים אותו “להרים ידיים” ולא להתאמץ איפה שמעט מאתגר, אלא לחפש את הפתרון הקל.

אפשר גם אחרת. המפתח לשינוי בידיים שלכם!

השארת תגובה

נעים להכיר

שמי מיכל אמטנאני, נשואה לתומר ואמא לארבעה ילדים. עם בני הבכור זכיתי להכיר לראשונה את ההגדרה של “מופרע קשב וריכוז” ומיד אחריו כולם המשיכו ב”מסורת”.

אני באופן אישי, מעדיפה לקרא לזה “הפרעת קצב.

תוכן אחרון

לתקן את ה״מקולקל״

הביטוי ‘הוראה מתקנת’ חוטא למטרה במהותו, הרי אין שום דבר מקולקל שדורש תיקון אז מדוע ילדים צריכים לקבל את התחושה שמשהו אצלם “מקולקל”? הביטוי הנכון והראוי

קרא עוד »

אמנות (מיומנות) הקריאה

יכולת הקריאה הינה מיומנות למידה בסיסית. במהלך ניסיוני בעבודה עם ילדים נתקלתי רבות בתלמידים, שהוריהם פנו אלי כדי לעזור להם בהבנת הנקרא. מיד בדקות הראשונות

קרא עוד »

עקבו אחרינו

הוידיאו השבועי

יצירת קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן